Η Unilever και το τσάι

Η Unilever σχεδιάζει να εκποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησης τσαγιού μετά από εξαμηνιαία επανεξέταση τοποθετώντας τα σε μια ξεχωριστή οντότητα, δήλωσε η εταιρεία κατά την πρόσφατη κλήση για συζήτηση περί κερδών. Οι αλλαγές στην επιχείρηση τσαγιού θα αφορούσαν την Unilever να εκχωρεί τη μάρκα Lipton σε ορισμένες περιοχές, διατηρώντας την σε άλλες αγορές.

Η Unilever δήλωσε ότι σκοπεύει να διατηρήσει τις δραστηριότητες τσαγιού στην Ινδία και την Ινδονησία, όπου η μάρκα Lipton είναι δημοφιλής, καθώς και την κοινή συνεργασία στην κοινή επιχείρηση έτοιμου για κατανάλωση τσαγιού με την PepsiCo. Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών εστιάζει στην PepsiCo στα έτοιμα ποτά της Lipton, ενώ η Unilever χειρίζεται το τσάι με φύλλα. Κάθε εταιρεία κατέχει μερίδιο 50%.
“Παρουσιάζει όντως μια αλλαγή προχωρώντας παρακάτω όσον αφορά τη μάρκα Lipton επειδή εάν υπάρχει διαφορετικός ιδιοκτήτης ή μια πιο ξεχωριστή λειτουργία της μάρκας Lipton στο ζεστό τσάι ή το τσάι με φύλλα, τότε θα χρειαστεί κάποια μορφή ειδικής συμφωνίας, “είπε ο Graeme Pitkethly, CFO της Unilever, σε ένα αντίγραφο της Seeking Alpha κατά τη διάρκεια της κλήσης για συζήτηση περί κερδών την περασμένη εβδομάδα. “Ωστόσο, δεδομένης της ουσιαστικής διαφοράς μεταξύ των δύο κατηγοριών έτοιμου για κατανάλωση τσαγιού και φύλλων τσαγιού, είμαστε σίγουροι ότι αυτό είναι πολύ εύκολα να καταφερθεί.”
Η Unilever ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι πραγματοποιεί μια «στρατηγική αναθεώρηση» της παγκόσμιας επιχείρησης τσαγιού της. Τώρα μισό χρόνο αργότερα, ο γίγαντας των καταναλωτικών προϊόντων αποφάσισε τελικά ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να εκποιήσει μεγάλο μέρος της αργής ανάπτυξης επιχείρησης, αλλά διατηρεί τα καλύτερα μέρη. Καθώς οι καταναλωτές έχουν επιλέξει περισσότερες ποικιλίες βοτάνων, το μαύρο τσάι, το οποίο αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα του τμήματος τσαγιού του γίγαντα CPG, δεν έχει ευνοήσει.
Η Allied Market Research υπολόγισε ότι το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς τσαγιού εκτιμήθηκε στα 55,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και θα μπορούσε να φτάσει τα 69 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,6%. «Η αύξηση της τάσης της κατανάλωσης καφέ και οι διακυμάνσεις των τιμών των πρώτων υλών που προκαλούνται από απρόβλεπτες κλιματολογικές συνθήκες λειτουργούν ως ο κύριος περιορισμός αυτής της αγοράς», ανέφερε η εταιρεία. “Αντίθετα, η αύξηση της ζήτησης για τσάι από βότανα και η εισαγωγή νέας γεύσης και ποικιλίας τσαγιού αναμένεται να προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά τσαγιού.”
Παρόμοια με την Nestlé, η Coca-Cola, η PepsiCo και η Kellogg, η Unilever και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές τροφίμων έχουν ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό τους με πιο υγιεινές και φορητές επιλογές ενώ απομακρύνουν τις μάρκες που αναπτύσσονται αργά. Για την Unilever, η απόφαση να διατηρηθούν τμήματα της επιχείρησης τσαγιού εξαρτάται από το πού η Lipton είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, στην Ινδία και την Ινδονησία, ή στην περίπτωση της PepsiCo, μια επιχείρηση που η CFO της είπε κατά τη διάρκεια της κλήσης για συζήτηση περί κερδών ήταν “εξαιρετικά επιτυχημένη”. Καθώς οι αγοραστές καταναλώνουν περισσότερα ποτά εν κινήσει, οι επιλογές έτοιμου προς κατανάλωση, όπως αυτές που γίνονται στο πλαίσιο της σχεδόν 30χρονης συνεργασίας Unilever-PepsiCo, είναι έτοιμες να ευδοκιμήσουν ακόμη περισσότερο.
“Είναι μία από αυτές τις κοινοπραξίες όπου κάθε μέρος φέρνει μοναδικές εμπειρίες, η Unilever όσον αφορά την επωνυμία και την ικανότητα μάρκετινγκ και η Pepsi όσον αφορά την εμπειρία τους στην εμφιάλωση και τη διανομή και έχει λειτουργήσει πολύ, πολύ καλά για μεγάλο χρονικό διάστημα, ” είπε ο Pitkethly στους αναλυτές. “Και αυτός είναι κυρίως ο λόγος για τον οποίο το αφήσαμε εκτός επιλόγου της στρατηγικής επισκόπησης.”
Οι αναλυτές είπαν στο Reuters ότι η Unliever θα μπορούσε τελικά να πουλήσει την επιχείρηση τσαγιού που ξεκινά ή να φέρει μειοψηφικό επενδυτή. Όσον αφορά τα μέρη τσαγιού που περιλαμβάνεται η Lipton, δήλωσαν στην υπηρεσία ειδήσεων ότι η Unilever θα μπορούσε να πουλήσει τη μάρκα σε τρίτο μέρος και να την εκχωρήσει για τις επιχειρήσεις της Ινδίας και της Ινδονησίας. Θα μπορούσε τότε να επιλέξει να πουλήσει το μερίδιό της στην κοινοπραξία στην PepsiCo. Αλλά όπως είπε η Pitkethly την περασμένη εβδομάδα, στην Unliever αρέσει η επιτυχία της επιχείρησης σε αυτούς τους τομείς. Ο γίγαντας CPG πιθανότατα δεν βιάζεται να δράσει περαιτέρω παρά τις εμφανείς πολυπλοκότητες που περιλαμβάνουν το όνομα Lipton.
ΠΗΓΗ fooddive

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *